Kapitánský řidičák

výběr varianty

lokalita
sezóna
trvání
osoby
cena
duben - listopad
dle propozic uvedených v zážitku
1
9 100,-

9 100,-

  • garance ceny

    Označení zážitků garance nejlepší ceny vám zaručuje vždy to, že dlouhodobě u nás koupíte zážitek za stejnou nebo dokonce lepší cenu než u jeho přímého poskytovatele.

  • expedujeme ihned

    Zvolíte-li v košíku elektronické doručení poukazu, během okamžiku Vám do e-mailové schránky dorazí zážitkový poukaz i průvodní dopis. Vše stačí jen vytisknout a dárek máte připravený k předání. Služba funguje 24 hodin denně.

  • dárkově zabaleno

    Dárkové balení je základ každého dárku.

    U nás dostanete zážitek zabalený v krásné červené krabičce ukryté v papírovém pouzdře s efektem parciálního laku, který je příjemný jak na pohled, tak na dotyk. Uvnitř krabičky obdarovaný najde detailní popis zážitku a samozřejmě poukaz, tedy vstupenku na zážitek.

    Zároveň obdržíte prázdnou kartičku na osobní věnování, kam můžete vlastnoručně doplnit své přání.

  • výměna
    zdarma

    Zakoupený zážitek lze jednou vyměnit za jiný, a to zcela zdarma. Hodnotu původního poukazu můžete rozdělit mezi vícero zážitků a pokud by Vám původní hodnota nestačila, lze samozřejmě rozdíl v ceně doplatit.

    (Zážitek nelze dále vyměnit v případě, že byl na poukaz použitý Allegria kredit, byl čerpán přes univerzální poukaz, jedná se o exkluzivní zážitek s předem daným termínem konání nebo byl na poukaz využit benefitní program třetích stran.)

  • platnost poukazu 31.12.2020

    Platnost našich poukazů je vždy 9 - 15 měsíců, podle data nákupu. U každého poukazu Vám platnost napíšeme do příslušného průvodního dopisu.

    Pokud čerpáte Allegria kredit/univerzální poukaz, platnost vybraných zážitků zůstává stejná, jako platnost Allegria kreditu/univerzálního poukazu.

Info

  • Popis:
    Kdo by neznal filmovou scénku, kde malá Lucie za asistence formeláků řádí uprostřed obýváku a na palubě vlastní lodi si užívá svoji roli vládkyně všech moří. Taky jste si někdy takto hráli a vydržela vám touha ovládnout moře z paluby vlastní lodi až do dospělosti? Výborně! Pak tu máme zážitek jako stvořený přímo pro vás, díky kterému si tenhle dětský sen můžete splnit. Prvním krokem je udělat si tzv. kapitánský řidičák. Naučíte se ovládat nejen motorové čluny, ale také plachetnice. Ale nemyslete si, nejsme žádní troškaři. Nabytý titul mezinárodního průkazu si budete moci užívat ve vnitrostátních vodách a dostanete se díky němu i na své vysněné moře, a to jak na motorovém člunu, tak na plachetnici. Tak přestaňte snít a začněte žít svůj život kapitána.

  • Průběh:
    kurz se skládá z několika částí. První je na řadě praktická část, kde se naučíte vést plachetnici. Od uzlů přes manévry v přístavu až po práci s plachtami a jejich ovládání, abyste je využili ve všech režimech plavby (proti větru, boční vítr, zadoboční, zadní vítr). V další části se seznámíte s motorovým člunem o výkonu 170 koní. Zde bude úkolem zvládnout přípravu plavidla, vedení a manévrování s plavidlem včetně proplutí plavební komory a zvládat mimořádné situace. V poslední části kurzu je dvoudenní školení, při kterém Vás instruktor připraví na závěrečný test, který se skládá na Státní plavební správě. Přihlášku za Vás kompletně vyřídíme a vy se jen dostavíte na místo k absolvování testu. Při splnění budete hrdý majitel průkazu vůdce malého plavidla opravňujícího Vás k vedení motorového člunu bez omezení výkonu, plachetnice do délky 20 m bez omezení plochy plachet, a to nejen na území ČR, ale i v zahraničí na vnitrozemních vodách a také na moři do vzdálenosti 1 námořní míle od pevniny nebo pobřežních ostrovů!

  • platnost poukazu: 31.12.2020
    Uvedená platnost poukazu platí pouze pro nový nákup. Pakliže čerpáte kredit/univerzální poukaz, platnost Vašeho nového poukazu se řídí platností kreditu/univerzálního poukazu.

  • Balíček obsahuje:
    kompletní učební materiál, dvoudenní školení s instruktorem v rámci přípravy na závěrečnou zkoušku na Státní plavební správě, 4hodinové praktické školení na motorovém člunu, 6hodinové praktické školení na plachetnici, zkouška před zástupci Státní plavební správy, projeté palivo na motorovém člunu a plachetnici, zapůjčení záchranných pomůcek.

  • Balíček neobsahuje: dopravu na místo konání, služby a produkty nad rámec balíčku.

  • Sezóna: duben - listopad

  • Doprovod: není možný

  • Počasí: má vliv (viz poznámka)

  • Doporučené oblečení: být připraven na slunce i na nepřízeň počasí (opalovací krém, sluneční brýle, atd./větrovka, svetr, atd.)

  • Zdravotní stav: příznivý zdravotní stav

  • Poznámka: praktickou část nelze uskutečnit při extrémních povětrnostních podmínkách – silný vítr (nad 15 m/s), bouřka, vytrvalý déšť. Minimální věk je 16 let. Školíme 3x ročně (duben, září, listopad). Po zapsání na konkrétní termín školení vám bude hned nabídnut i termín na ověření praxe.

Zajímavosti

  • Pravděpodobným předchůdcem lodi byl plochý svazek pevně spojených kmenů – tedy vor. Ten byl postupně vylepšován a přibyl na něj stožár, plachta a kormidlo. První archeologicky doložená vesla jsou stará 10 tisíc let a první doložené lodě jsou staré přes 8000 let. Jednalo se o vydlabané kmeny stromů, takzvané monokly nebo kánoe.

    Základní materiál bylo až do 19. století dřevo, ale staří Egypťané pro jeho nedostatek začaly lodě vyrábět také z rákosu a papyru. Přesto se dochovala dřevěná Chufuova ceremoniální loď, dlouhá 44 m, která ale patrně nebyla schopná plavby. Jistě části lodí byly i z kovu. Řecká válečná triéra se třemi patry veslařů nad sebou měla na přídi kovový kloun, kterým prorážela nepřátelské lodi.

    V průběhu historie se stavba lodí neustále zdokonalovala. Původní pohon silou lidských svalů nahradilo stále dokonalejší oplachtění plachetnic, které během 19. a 20. století nahradil parní stroj parníků a pak různé druhy spalovacích motorů a turbin. Kromě ohromných zaoceánských a námořních i říčních lodí se souběžně vyvíjejí i malé a sportovní lodě – jachty, kánoe, kajaky, rafty a další. Stavební materiál lodí se změnil až v 19. století, kdy dřevo u větších lodí postupně nahradila ocel. Pro malé čluny a speciální účely se využívají i kompozitní materiály, např. skelný laminát nebo uhlíkové kompozity.

    Hlavní charakteristiky lodí

    Určení: plavba po řekách a jezerech, krátkodobá plavba při pobřeží, dlouhodobá plavba po širém moři s potřebou navigace.

    Druh: lodi obchodní, válečné, rekreační, sportovní atd.

    Výtlak: hmotnost lodi, jak se projevuje objemem vytlačené vody podle Archimédova zákona. Uvádí se pro plně naloženou loď až po čáru ponoru, která bývá vyznačena na boku lodi. Největší nákladní lodi (převážně pro dopravu rud a uhlí) mají výtlak až 400 tisíc tun, tankery až přes 500. Většina z nich se staví v Japonsku a v Jižní Koreji.

    Ekonomie provozu hraje v míru velkou úlohu a nutí ke stavbě stále větších jednotek. Problémem však zůstává nakládka a vykládka, která u tankeru trvá asi 25 hodin, kdežto u bulk carrieru až 120 hodin neproduktivního času. Také havárie obřích lodí působí rejdařům starosti a pomalu omezují velikost lodí.

    Délka se měří na úrovni paluby nebo čáry ponoru. Je omezena jednak konstrukčními možnostmi, pevností materiálu a konečně i délkou plavebních komor v hlavních průplavech. Panamský průplav dovoluje proplout lodím o délce asi 295 m, jsou však lodi, které musí objíždět kolem Hornova mysu či Mysu Dobré naděje.

    Rychlost je důležitá u válečných a sportovních lodí, kdežto osobní doprava se změnila v rekreační plavby, kde není tak důležitá. Měří se v uzlech, 1 uzel = 1,85 km/h. Velké nákladní lodi a tankery dosahují rychlosti 25-28 km/h, válečné lodi a ponorky až 60 km/h. S rostoucí rychlostí ovšem prudce roste odpor vody, a tedy i nároky na výkon. Pro vyšší rychlosti na menší vzdálenosti (typicky trajekty a přívozy) se staví katamarány a vznášedla, která se po startu zvednou a kloužou po vodě téměř bez ponoru.

    Pohon, dříve plachetní, nahradil od poloviny 19. století parní stroj, spalovací motor nebo parní turbina s lodním šroubem. U ponorek a velkých válečných lodí se užívá i atomový reaktor jako generátor páry.

    Výzbroj válečných lodí zahrnuje děla s menší ráží než rekordních 450 mm japonských křižníků, zato s podstatně vyšší kadencí, až 30 ran za minutu. Nejen ponorky nesou torpéda a zejména řízené střely s doletem až tisíců kilometrů (mezikontinentální střely, ICBM). Účinnou zbraní v konvenčních konfliktech jsou letadla a vrtulníky, letadlové lodi jsou však zranitelné a potřebují další obranu.

    Obranu válečných i obchodních lodí tvoří především elektronická zařízení, radary různého dosahu, monitory a rušičky rádiové komunikace, metače klamných cílů, protiletadlová děla a řízené střely.

Hodnocení

Hodnocení: 5/5

Průměrné hodnocení (10x)

Detailní hodnocení (9)

  • 5/5:
    kvalita informací uvedených v obsahu zážitku
  • 5/5:
    spokojenost s průběhem rezervace termínu
  • 5/5:
    profesionalita provozovatele zážitku
  • 5/5:
    spokojenost s průběhem samotného zážitku

Tento zážitek zatím nemá žádné hodnocení.

Časté dotazy



Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.