Kapitánský kurz

Darujte možnost stát se kapitánem s tímto intenzivním kurzem!

  • Garance ceny
  • Expedujeme ihned
  • Dárkově zabaleno
  • Možnost výměny

Platnost poukazu do 31.03.2025

Uvedená platnost poukazu platí pouze pro nový nákup. Pakliže čerpáte kredit/univerzální poukaz, platnost Vašeho nového poukazu se řídí platností kreditu/univerzálního poukazu.

Na co se budete těšit

Staňte se kapitánem své vlastní lodi s kapitánským kurzem na Lipně! Čeká vás praktické 6hodinové školení na jachtě a poté 4hodinové školení na motorovém člunu o výkonu 170 koní! Vyzkoušíte si základní manévry, ale i manipulaci s plachtami a zvládání mimořádných událostí na vodě. Na závěr zážitku vás čeká dvoudenní školení, kde vás instruktor připraví na závěrečný test na Státní plavební správě. Pokud test zvládnete stanete se oficiálně kapitánem a vyplout budete moct i na vaše vysněné moře!

Co se bude dít?

Kurz se skládá z několika částí. První je na řadě praktická část, kde se naučíte vést plachetnici. Od uzlů přes manévry v přístavu až po práci s plachtami a jejich ovládání, abyste je využili ve všech režimech plavby (proti větru, boční vítr, zadoboční, zadní vítr). V další části se seznámíte s motorovým člunem o výkonu 170 koní. Zde bude úkolem zvládnout přípravu plavidla, vedení a manévrování s plavidlem včetně proplutí plavební komory a zvládat mimořádné situace. V poslední části kurzu je dvoudenní školení, při kterém Vás instruktor připraví na závěrečný test, který se skládá na Státní plavební správě. Přihlášku za Vás kompletně vyřídíme a vy se jen dostavíte na místo k absolvování testu. Při splnění budete hrdý majitel průkazu vůdce malého plavidla opravňujícího Vás k vedení motorového člunu bez omezení výkonu, plachetnice do délky 20 m bez omezení plochy plachet, a to nejen na území ČR, ale i v zahraničí na vnitrozemních vodách a také na moři do vzdálenosti 1 námořní míle od pevniny nebo pobřežních ostrovů! Nejen z hygienických důvodů je na loď ZAKÁZÁN vstup Vašim zvířecím miláčkům.

Co zážitek obnáší?

Kompletní učební materiál,
dvoudenní školení s instruktorem v rámci přípravy na závěrečnou zkoušku na Státní plavební správě,
4hodinové praktické školení na motorovém člunu,
6hodinové praktické školení na plachetnici,
zkouška před zástupci Státní plavební správy,
projeté palivo na motorovém člunu a plachetnici,
zapůjčení záchranných pomůcek.

Balíček neobsahuje

Dopravu na místo konání, služby a produkty nad rámec balíčku.

Co dalšího se hodí vědět?

Pravděpodobným předchůdcem lodi byl plochý svazek pevně spojených kmenů – tedy vor. Ten byl postupně vylepšován a přibyl na něj stožár, plachta a kormidlo. První archeologicky doložená vesla jsou stará 10 tisíc let a první doložené lodě jsou staré přes 8000 let. Jednalo se o vydlabané kmeny stromů, takzvané monokly nebo kánoe.

Základní materiál bylo až do 19. století dřevo, ale staří Egypťané pro jeho nedostatek začaly lodě vyrábět také z rákosu a papyru. Přesto se dochovala dřevěná Chufuova ceremoniální loď, dlouhá 44 m, která ale patrně nebyla schopná plavby. Jistě části lodí byly i z kovu. Řecká válečná triéra se třemi patry veslařů nad sebou měla na přídi kovový kloun, kterým prorážela nepřátelské lodi.

V průběhu historie se stavba lodí neustále zdokonalovala. Původní pohon silou lidských svalů nahradilo stále dokonalejší oplachtění plachetnic, které během 19. a 20. století nahradil parní stroj parníků a pak různé druhy spalovacích motorů a turbin. Kromě ohromných zaoceánských a námořních i říčních lodí se souběžně vyvíjejí i malé a sportovní lodě – jachty, kánoe, kajaky, rafty a další. Stavební materiál lodí se změnil až v 19. století, kdy dřevo u větších lodí postupně nahradila ocel. Pro malé čluny a speciální účely se využívají i kompozitní materiály, např. skelný laminát nebo uhlíkové kompozity.

Hlavní charakteristiky lodí

Určení: plavba po řekách a jezerech, krátkodobá plavba při pobřeží, dlouhodobá plavba po širém moři s potřebou navigace.

Druh: lodi obchodní, válečné, rekreační, sportovní atd.

Výtlak: hmotnost lodi, jak se projevuje objemem vytlačené vody podle Archimédova zákona. Uvádí se pro plně naloženou loď až po čáru ponoru, která bývá vyznačena na boku lodi. Největší nákladní lodi (převážně pro dopravu rud a uhlí) mají výtlak až 400 tisíc tun, tankery až přes 500. Většina z nich se staví v Japonsku a v Jižní Koreji.

Ekonomie provozu hraje v míru velkou úlohu a nutí ke stavbě stále větších jednotek. Problémem však zůstává nakládka a vykládka, která u tankeru trvá asi 25 hodin, kdežto u bulk carrieru až 120 hodin neproduktivního času. Také havárie obřích lodí působí rejdařům starosti a pomalu omezují velikost lodí.

Délka se měří na úrovni paluby nebo čáry ponoru. Je omezena jednak konstrukčními možnostmi, pevností materiálu a konečně i délkou plavebních komor v hlavních průplavech. Panamský průplav dovoluje proplout lodím o délce asi 295 m, jsou však lodi, které musí objíždět kolem Hornova mysu či Mysu Dobré naděje.

Rychlost je důležitá u válečných a sportovních lodí, kdežto osobní doprava se změnila v rekreační plavby, kde není tak důležitá. Měří se v uzlech, 1 uzel = 1,85 km/h. Velké nákladní lodi a tankery dosahují rychlosti 25-28 km/h, válečné lodi a ponorky až 60 km/h. S rostoucí rychlostí ovšem prudce roste odpor vody, a tedy i nároky na výkon. Pro vyšší rychlosti na menší vzdálenosti (typicky trajekty a přívozy) se staví katamarány a vznášedla, která se po startu zvednou a kloužou po vodě téměř bez ponoru.

Pohon, dříve plachetní, nahradil od poloviny 19. století parní stroj, spalovací motor nebo parní turbina s lodním šroubem. U ponorek a velkých válečných lodí se užívá i atomový reaktor jako generátor páry.

Výzbroj válečných lodí zahrnuje děla s menší ráží než rekordních 450 mm japonských křižníků, zato s podstatně vyšší kadencí, až 30 ran za minutu. Nejen ponorky nesou torpéda a zejména řízené střely s doletem až tisíců kilometrů (mezikontinentální střely, ICBM). Účinnou zbraní v konvenčních konfliktech jsou letadla a vrtulníky, letadlové lodi jsou však zranitelné a potřebují další obranu.

Obranu válečných i obchodních lodí tvoří především elektronická zařízení, radary různého dosahu, monitory a rušičky rádiové komunikace, metače klamných cílů, protiletadlová děla a řízené střely.

Doprovod

Není možný.

Počasí

Má vliv (viz poznámka).

Oblečení

Být připraven na slunce i na nepřízeň počasí (opalovací krém, sluneční brýle, atd./větrovka, svetr, atd.)

Na co určitě nezapomenout

Posudek o zdravotní způsobilosti potvrzený praktickým lékařem (ne starší tří měsíců ode dne podání žádosti) na speciálním formuláři – dodáme, 1x fotografie 4,5 x 3,5 cm (ne starší 1 rok), občanský průkaz, kolkové známky v hodnotě 500 Kč (k dostání na každé poště), vyplněnou žádost ke zkoušce – dodáme.

Poznámka

Praktickou část nelze uskutečnit při extrémních povětrnostních podmínkách – silný vítr (nad 15 m/s), bouřka, vytrvalý déšť. Minimální věk je 16 let. Školíme 3x ročně (duben, září, listopad). Po zapsání na konkrétní termín školení vám bude hned nabídnut i termín na ověření praxe.

Jak uplatnit benefity?

Na co se ptáte nejčastěji?

  • Otázky a odpovědi

    Q: V jake zemi je pak mozne s timto kapitanskym ridicakem plout?

    A: Tento průkaz je mezinárodní, uznáván je tedy celosvětově. Opravňuje Vás k vedení motorového člunu, dle platné legislativy.

Hodnocení zážitku

5 (4 recenzí)

Detailní hodnocení

  • kvalita informací uvedených v obsahu zážitku
    5
  • spokojenost s průběhem rezervace termínu
    5
  • profesionalita provozovatele zážitku
    5
  • spokojenost s průběhem samotného zážitku
    5
Zobrazit další komentáře

Místo konání

Koupit zážitek

Další zážitky od stejného dodavatele


Podobné zážitky

Ověřeno Darinou Nejprodávanější

Praha

od 1 990,-

Ověřeno Darinou Náš tip

Praha

od 1 770,-

Ověřeno Darinou Náš tip

Praha

od 2 070,-

Ověřeno Darinou garance 4000 m Nejprodávanější

Most

od 5 499,-

Ověřeno Darinou Omezená kapacita

Most

3 799,-

Nejprodávanější

Plzeň

od 3 970,-

vícero lokalit

Skuteč, Znojmo

4 079,-



Kontaktujte nás

Máte dotaz, doporučení nebo sdělení, které bychom si neměli nechat ujít? Pište nebo volejte.

Zavolejte nám +420 222 316 957

Každý pracovní den 9.00–16.30 hod.

Odebírejte newsletter

Odebírejte náš newsletter a získejte s předstihem nabídku novinek a další výhody.

Odesláním vašeho e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů.


Naše zážitky jsou dárky na celý život

V Allegrii věříme, že zážitkové dárky jsou tou nejlepší volbou, pokud hledáte originální dárek pro své blízké. Darujte zážitek k narozeninám nebo jiné významné příležitosti a přineste radost do života svých blízkých.

V naší široké nabídce zážitkových dárků naleznete různé kategorie, jako jsou například adrenalinové zážitky, kulturní zážitky, wellness a relax, gastronomické zážitky a mnoho dalších. Věříme, že v naší nabídce najdete ten správný zážitek jako dárek pro vaše blízké, který se jim navždy vryje do paměti.

Nezáleží na tom, zda hledáte zážitek pro muže, ženy, páry nebo rodiny, v naší nabídce najdete něco pro každého. U nás si můžete vybrat například romantický pobyt v lázních, adrenalinový zážitek jako tandemový seskok padákem, nebo třeba kurz vaření s šéfkuchařem. Darováním zážitkových dárků přinášíte nejen radost, ale i zážitky, na které budou vaši blízcí vzpomínat celý život.