Kapitánem na zkoušku

výběr varianty

lokalita
sezóna
trvání
osoby
cena
celoročně
2 hodiny
2
6 000,-

6 000,-

  • garance ceny

    Označení zážitků garance nejlepší ceny vám zaručuje vždy to, že dlouhodobě u nás koupíte zážitek za stejnou nebo dokonce lepší cenu než u jeho přímého poskytovatele.

  • expedujeme ihned

    Zvolíte-li v košíku elektronické doručení poukazu, během okamžiku Vám do e-mailové schránky dorazí zážitkový poukaz i průvodní dopis. Vše stačí jen vytisknout a dárek máte připravený k předání. Služba funguje 24 hodin denně.

  • dárkově zabaleno

    Dárkové balení je základ každého dárku.

    U nás dostanete zážitek zabalený v krásné červené krabičce ukryté v papírovém pouzdře s efektem parciálního laku, který je příjemný jak na pohled, tak na dotyk. Uvnitř krabičky obdarovaný najde detailní popis zážitku a samozřejmě poukaz, tedy vstupenku na zážitek.

    Zároveň obdržíte prázdnou kartičku na osobní věnování, kam můžete vlastnoručně doplnit své přání.

  • výměna
    zdarma

    Zakoupený zážitek lze jednou vyměnit za jiný, a to zcela zdarma. Hodnotu původního poukazu můžete rozdělit mezi vícero zážitků a pokud by Vám původní hodnota nestačila, lze samozřejmě rozdíl v ceně doplatit.

    (Zážitek nelze dále vyměnit v případě, že byl na poukaz použitý Allegria kredit, byl čerpán přes univerzální poukaz, jedná se o exkluzivní zážitek s předem daným termínem konání nebo byl na poukaz využit benefitní program třetích stran.)

  • platnost poukazu 30.06.2020

    Platnost našich poukazů je vždy 9 - 15 měsíců, podle data nákupu. U každého poukazu Vám platnost napíšeme do příslušného průvodního dopisu.

    Pokud čerpáte Allegria kredit/univerzální poukaz, platnost vybraných zážitků zůstává stejná, jako platnost Allegria kreditu/univerzálního poukazu.

Info

  • Popis:
    Také jste v dětství snili o tom stát se kapitánem své vlastní lodi? Právě teď máte možnost chytit svoji šanci a ovládnout palubu třináctimetrové lodi zpoza kormidla. Nechte si větrem čechrat vlasy, kochejte se nekonečnou vodní hladinou a užijte si adrenalin při manévrování mezi vlnami. Plavba na lodi Explorer vám ukáže, jak to v praxi vypadá na palubě a jaké to je, když se stanete kapitánem.

  • Průběh:
    nalodíte se na náplavce Rašínova nábřeží v Praze a předáte svůj zážitkový poukaz. Vyzkoušíte si řízení třináctimetrové lodi. Naučíte se základní manévry, odplouvání a přistávání u mola, základní uzly a vyvazování lodě. Proniknete do tajů palubní desky, vyzkoušíte si startování motoru i použití dokormidlovacích zařízení, to vše pod dohledem zkušených kapitánů-výcvikářů. Před případným větrem se schováte v kryté horní kormidelně nebo v salonu. Na lodi nechybí ani vybavená kuchyňka a sociální zařízení.

  • platnost poukazu: 30.06.2020
    Uvedená platnost poukazu platí pouze pro nový nákup. Pakliže čerpáte kredit/univerzální poukaz, platnost Vašeho nového poukazu se řídí platností kreditu/univerzálního poukazu.

  • Balíček obsahuje:
    2hodinovou cvičnou plavbu

  • Balíček neobsahuje: dopravu na místo konání, služby a produkty nad rámec balíčku

  • Sezóna: celoročně

  • Doprovod: max. 8

  • Počasí: má vliv (nepluje se při velmi silném větru nebo při povodních)

  • Doporučené oblečení: pohodlné oblečení dle aktuálního počasí, boty bez podpatku

  • Zdravotní stav: příznivý zdravotní stav

Zajímavosti

  • Pravděpodobným předchůdcem lodi byl plochý svazek pevně spojených kmenů – tedy vor. Ten byl postupně vylepčován a přibyl na něj stožár, plachta a kormidlo. První archeologicky doložená vesla jsou stará 10 tisíc let a první doložené lodě jsou staré přes 8000 let. Jednalo se o vydlabané kmeny stromů, takzvané monokly nebo kánoe.

    Základní materiál bylo až do 19. století dřevo, ale staří Egypťané pro jeho nedostatek začaly lodě vyráběttaké z rákosu a papyru. Přesto se dochovala dřevěná Chufuova ceremoniální loď, dlouhá 44 m, která ale patrně nebyla schopná plavby. Jistě části lodí byly i z kovu.Řecká válečná triéra se třemi patry veslařů nad sebou měla na přídi kovový kloun, kterýmprorážela nepřátelské lodi.

    V průběhu historie se stavba lodí neustále zdokonalovala. Původní pohon silou lidských svalů nahradilo stále dokonalejší oplachtění plachetnic, které během 19. a 20. století nahradil parní stroj parníků a pak různé druhy spalovacích motorů a turbin. Kromě ohromných zaoceánských a námořních i říčních lodí se souběžně vyvíjejí i malé a sportovní lodě – jachty, kánoe, kajaky, rafty a další. Stavební materiál lodí se změnil až v 19. století, kdy dřevo u větších lodí postupně nahradila ocel. Pro malé čluny a speciální účely se využívají i kompozitní materiály, např. skelný laminát nebo uhlíkové kompozity.

    Hlavní charakteristiky lodí

    Určení: plavba po řekách a jezerech, krátkodobá plavba při pobřeží, dlouhodobá plavba po širém moři s potřebou navigace.

    Druh: lodi obchodní, válečné, rekreační, sportovní atd.

    Výtlak: hmotnost lodi, jak se projevuje objemem vytlačené vody podle Archimédova zákona. Uvádí se pro plně naloženou loď až po čáru ponoru, která bývá vyznačena na boku lodi. Největší nákladní lodi (převážně pro dopravu rud a uhlí) mají výtlak až 400 tisíc tun, tankery až přes 500. Většina z nich se staví v Japonsku a v Jižní Koreji.

    Ekonomie provozu hraje v míru velkou úlohu a nutí ke stavbě stále větších jednotek. Problémem však zůstává nakládka a vykládka, která u tankeru trvá asi 25 hodin, kdežto u bulkcarrieru až 120 hodin neproduktivního času. Také havárie obřích lodí působí rejdařům starosti a pomalu omezují velikost lodí.

    Délka se měří na úrovni paluby nebo čáry ponoru. Je omezena jednak konstrukčními možnostmi, pevností materiálu a konečně i délkou plavebních komor v hlavních průplavech. Panamský průplav dovoluje proplout lodím o délce asi 295 m, jsou však lodi, které musí objíždět kolem Hornova mysu či Mysu Dobré naděje.

    Rychlost je důležitá u válečných a sportovních lodí, kdežto osobní doprava se změnila v rekreační plavby, kde není tak důležitá. Měří se v uzlech, 1 uzel = 1,85 km/h. Velké nákladní lodi a tankery dosahují rychlosti 25-28 km/h, válečné lodi a ponorky až 60 km/h. S rostoucí rychlostí ovšem prudce roste odpor vody, a tedy i nároky na výkon. Pro vyšší rychlosti na menší vzdálenosti (typicky trajekty a přívozy) se staví katamarány a vznášedla, která se po startu zvednou a kloužou po vodě téměř bez ponoru.

    Pohon, dříve plachetní, nahradil od poloviny 19. století parní stroj, spalovací motor nebo parní turbina s lodním šroubem. U ponorek a velkých válečných lodí se užívá i atomový reaktor jako generátor páry.

    Výzbroj válečných lodí zahrnuje děla s menší ráží než rekordních 450 mm japonských křižníků, zato s podstatně vyšší kadencí, až 30 ran za minutu. Nejen ponorky nesou torpéda a zejména řízené střely s doletem až tisíců kilometrů (mezikontinentální střely, ICBM). Účinnou zbraní v konvenčních konfliktech jsou letadla a vrtulníky, letadlové lodi jsou však zranitelné a potřebují další obranu.

    Obranu válečných i obchodních lodí tvoří především elektronická zařízení, radary různého dosahu, monitory a rušičky rádiové komunikace, metače klamných cílů, protiletadlová děla a řízené střely.

Hodnocení

Tento zážitek zatím nemá žádné hodnocení.

Časté dotazy



Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.